Dat was het dan alweer..

28 december 2017 - Helsinki, Finland

Donderdag 28 december.
Deze geweldige en onvergetelijke reis zit er helaas alweer op. Het vertrek was wel een beetje met pijn in mijn hart, want wat was het mooi en fijn! Maar gelukkig hebben we de geweldige herinneringen en de prachtige foto's nog! En natuurlijk de plannen om nog vaak terug te gaan naar Lapland!
Vandaag om 6.30 uur zijn we vertrokken vanuit ons huisje in het prachtige Lapland richting ons overnachtingsappartement in Helsinki. Het viel nog niet mee om al onze bagage in de auto te krijgen. We hebben dan ook een extra ruimbagage moeten bijboeken. Maar uiteindelijk is het gelukt!
Onderweg hebben we de nodige stops gemaakt om even de benen te strekken, een wc te bezoeken en soms wat te eten en drinken. Dat was ook wel nodig omdat we 1000 km moesten rijden vandaag en de maximale snelheid afwisselend maar 80 of 100 km per uur was. Maar rond 19.45 waren we uiteindelijk in Helsinki. Hier hebben we nog even een groot winkelcentrum bezocht en daarna zijn we naar het appartement gegaan.
Inmiddels liggen we allemaal in bed om lekker te gaan slapen. Morgen om 8.00 uur vertrekken we naar het vliegveld om de huurauto weer in te leveren en de bagage in te checken voor de vlucht. En om 11.30 uur Finse tijd (10.30 uur Nederlandse tijd) vliegen we terug naar Nederland. Rond 13.00 uur landen we dan weer op Schiphol.
Dit is dan ook de laatste update over onze Lapland reis. Maar ik ga wel proberen om uiterlijk zaterdag 6 januari nog wat betere foto's op de blog te zetten. Want de foto's die er nu op staan, zijn maar een kleine selectie (gemaakt met mijn mobiel) en lang niet zo mooi als de foto's die gemaakt zijn met de goede camera's. Dus die zullen nog volgen!
Ik hoop jullie een indruk te hebben kunnen geven van onze reis, en misschien zelfs een beetje te hebben mee laten genieten.
Wij hebben enorm genoten en zullen deze reis echt nooit meer vergeten! En wat was het fijn en bijzonder om deze reis met de meest belangrijke mensen in mijn leven te maken!