Wat een reis..

20 december 2017 - Kemi, Finland

Woensdagavond 20 december.
Vandaag om 7.20 uur zouden we vliegen vanaf Schiphol. Echter vanwege technische problemen met het vliegtuig vlogen we pas om 8.05 uur. Gelukkig was de mededeling dat de vertraging kwam door technische problemen, die inmiddels opgelost waren, een hele geruststelling... Dus stegen we met een gerust gevoel op vanaf Schiphol, haha..
Maar na eigenlijk wel een goede vlucht waren we net voor de middag Finse tijd in Helsinki. Het is maar 2:15 uur vliegen, maar het is hier in Finland een uur later dan in Nederland.. In Helsinki op het vliegveld hebben we wat gegeten en gedronken en de auto opgehaald (en vol gestopt). Daarna zijn we richting Kemi vertrokken en inmiddels zijn we na een aantal korte stops, 10 uur rijden en een korte zoektocht naar het juiste appartementencomplex aangekomen bij ons overnachtingsappartement in Kemi.
De anderen slapen al, dus ik ga als ik deze update af heb ook slapen. Morgen gaan we bijtijds opstaan en dan gaan we eerst naar het Kerstmandorp in Rovaniemi, waar we langskomen vanaf hier naar onze eindbestemming in Lapland. Het kerstmandorp is ongeveer 1,5 uur rijden en schijnt echt fantastisch te zijn.
Nadat we daar geweest zijn, rijden we door naar ons huisje in Sirkka (Lapland). Dat duurt dan nog ongeveer 2 uur. En dan zijn we eindelijk écht op onze bestemming. Hoewel de autorit door het prachtige besneeuwde Finland ook al voor blije gezichten en een echt vakantiegevoel zorgden, dus de vakantie eigenlijk al wel echt begonnen is.
Maar nu dus eerst.. slapen!