Voorpret en reisschema

14 december 2017

Halverwege dit jaar kwam Jeroen met het idee om in december met zijn allen naar Lapland te gaan. Hoewel een koude vakantie niet per se mijn voorkeur heeft, vond ik dit wel een super leuk idee. Na de mooie foto's en leuke verhalen van Jeroen na zijn vorige Lapland reis, leek het mij een geweldige ervaring ook een keer naar Lapland te gaan. En wat is dan leuker dan deze geweldige ervaring te kunnen beleven samen met degenen die je het meest dierbaar zijn. Maar niet alleen ik was enthousiast, iedereen reageerde meteen enthousiast! Dus het was duidelijk; wij gaan met zijn vijven in december gezellig naar Lapland!

De afgelopen maanden zijn we druk geweest met alles uitzoeken en regelen voor de reis. Huisje geboekt, vluchten geboekt, hotels geboekt, informatie opgezocht, activiteiten bedacht en gereserveerd, de benodigde warme kleding gekocht en ga zo maar door.. Pure voorpret dus!

En na al die maanden van voorbereiding en voorpret is het dan nu bijna zo ver! Dinsdagavond 19 december vertrekken we naar een hotel bij Schiphol en woensdag ochtend héél vroeg vliegen we naar Helsinki. In Helsinki halen we de huurauto op en dan gaan we met de auto naar het overnachtingshotel in Kemi. De dag daarna gaan we, via het kerstmandorp in Rovaniemi, naar ons huisje in Sirkka. Een foto van ons huisje zal ik alvast plaatsen bij de foto's.

Voor de dagen daarna staan al een aantal uitjes gepland, onder andere een bezoek aan een husky farm inclusief een tocht met een huskyslee, het huren van sneeuwscooters, een bezoek aan een ijshotel en met kerst fonduen in een restaurant.

Donderdag 28 december zullen wij weer vertrekken vanuit Sirkka naar een hotel in Helsinki. Daar gaan we dan overnachten en vrijdag 29 december vliegen we in de ochtend weer terug naar Schiphol. En dan is de reis helaas alweer voorbij..

Ik ga proberen om vanaf het moment dat de reis begint elke avond even een update te schrijven over wat we die dag hebben beleefd. En met ons vijven moet er elke dag wel iets te schrijven zijn ;)

1. Marijke Brandsma:
    14 december 2017
    Hoi Laura, ik wens jullie met z’n vijven een fantastische reis en veel mooie avonturen in Lapland!
  2. Laura:
    14 december 2017
    Dankjewel Marijke! Dat gaat helemaal goed komen! :)
  3. Ellen:
    Geweldig zeg!
    Heel veel plezier op deze indrukwekkende reis.
  4. De Lijftogtjes uut Lochem:
    15 december 2017
    Leuk dat je ons op de hoogte gaat houden Laura. Zo te lezen wordt dit een fantastische vakantie en een hele bijzondere kerst voor jullie. Heel veel plezier en ga vooral genieten samen.
  5. Monique Van Zijtveld:
    15 december 2017
    Genietse met zijn allen, ook get kerstmannendorp in Rovanimi is zó eeg leuk! Vergeet niet jezelf een kerstkaart met stempel van de kerstman te sturen 😍