Een luie dag

23 december 2017 - Sirkka, Finland

Zaterdag 23 december.
Vandaag konden we een dagje lekker uitslapen. Dat was erg fijn, omdat we gisteravond nog tot laat op Noorderlichtjacht waren geweest. We hebben het Noorderlicht heel iets gezien, maar helaas nog niet heel sterk. Hopelijk komt dit nog!
Van de mogelijkheid om uit te slapen hebben we dan ook gretig gebruik gemaakt. Toen we eenmaal ons bed uit waren, bleek mama al even wakker en al naar de winkel te zijn geweest om een heerlijke brunch te kunnen maken. Dat was een aangename verrassing. Nadat we ons volgegeten hadden zijn Jeroen en Ymke gaan wandelen en hebben mams, Thijs en ik een tour door de omgeving gemaakt met de auto. Toen het even later donker werd, dat wordt het hier nogal vroeg, zijn we boodschappen gaan doen en het dorpje nog even ingeweest.
Toen de inkopen gedaan waren, zijn we weer richting het huisje gegaan. Jeroen en Ymke waren inmiddels al terug en hadden de openhaard al aangestoken, dus we konden er gezellig bij komen zitten. Na mams haar na-middagdutje zijn we eten gaan maken en lekker gaan eten. De rest van de avond hebben we gezellig bij de haard gezeten. Ook hebben Thijs en ik nog even in de sneeuw geravot, want van de enorme bulten sneeuw moet je natuurlijk wel genieten (en in springen en doorheen rollen..).
In de loop van de avond kwamen de buren nog in lichte paniek langs omdat zij hun deur niet open kregen en hun mobiel en de contactgegevens van de verhuurder binnen lagen. Wij zijn met hun meegelopen en uiteindelijk heeft Thijs de deur open gekregen. Volgens de buren waren we hun redding, haha.
Zometeen gaan we nog even bij het meer hier om de hoek kijken of we het Noorderlicht kunnen zien en straks lekker slapen.
Het was een gezellige en relaxte dag! Morgen staat er nog weinig gepland, maar gaan we sowieso kerstinkopen doen en nog wat souvenirwinkels langs.