De dag van de sneeuwscooters!

22 december 2017 - Sirkka, Finland

Vrijdag 22 december. Wat was dit een ge-wel-di-ge dag!
Vanochtend nadat we ons hadden klaargemaakt en hadden ontbeten zijn we naar de sneeuwscooter verhuur gegaan. Eenmaal daar hebben we ons in dikke pakken gehesen om de kou met de sneeuwscooter te kunnen trotseren. Vandaag was het een stuk kouder dan gister. Waar het gister een paar graad onder 0 was, was het vandaag iets meer dan 10 graden onder nul. En zeker op een sneeuwscooter is het anders, zonder dikke kleding, wel wat fris. Nadat we allemaal ingepakt waren, kregen we een uitleg over de sneeuwscooters.
En daarna was het zo ver.. we konden eindelijk op pad met de sneeuwscooters!
We hebben er heerlijk mee door de natuur gescheurd. En op het eind hebben we het gas nog even een paar keer goed opengetrokken over het meer. Met 95 km per uur op een sneeuwscooter door de prachtige omgeving van Lapland, is echt een geweldige ervaring die we nooit meer zullen vergeten. Want wat was dat ontzettend gaaf en bijzonder!! We hebben echt enorm genoten!
Nadat het speelkwartier met de sneeuwscooters voorbij was, hebben we ze netjes en zelfs nog helemaal heel weer teruggebracht naar de verhuurder.
Daarna hebben we even wat boodschappen gedaan. En aan het eind van de middag zijn we het dorp nog ingeweest om, zoals het echte toeristen befaamd, de souvernirshops allemaal af te gaan. Ook was er een mini kerstmarktje in het dorp, erg gezellig! Nadat we het allemaal gezien hadden en iedereen gekocht had wat ie wilde hebben, zijn we weer richting het huisje gegaan.
Daar hebben we even lekker wat gegeten en gedronken. En ondertussen hebben we ook de openhaard gezellig opgestookt.
Zometeen gaan we lekker avondeten en vanavond gaan we nog weer op Noorderlicht jacht, want gister hebben we het helaas niet meer kunnen zien. Maar nog een aantal avonden te gaan, dus zal vast nog wel goed komen!
Ik heb een paar foto's en filmpjes van vandaag toegevoegd aan de reisblog :)